Mitä on laskun elinkaaren hallinta?

Laskun elinkaaren hallinta on kokonaisvaltainen prosessi, joka pitää sisällään: laskutuspalvelun ja maksuvalvonnan, huomautus- ja perintäpalvelun (vapaaehtoinen-, oikeudellinen- ja jälkiperintä) sekä tarvittaessa myös saatavien ennakkotilityksen. Nimi laskun elinkaaren hallinta tulee siitä, että hoidamme koko prosessin aina laskun perusteista kirjanpitoraportointiin asti.

Alla on listattu lyhyesti ne askeleet, mitä laskun elinkaaren hallinta pitää sisällään.

laskun elinkaaren jhallinta

Laskun elinkaaren hallinta prosessina

  • Asiakas toimittaa laskun perusteet rajapinnan kautta järjestelmäämme
  • Järjestelmämme muodostaa laskun ja toimittaa sen loppuasiakkaalle valitulla lähetystavalla
  • Teemme maksuvalvonnan, joka pitää sisällään mm: epäselvien suoritusten selvittämisen, suoritusten kohdistamisen ja mahdollisen palauttamisen, suorituksen vastaanoton ja suorituksen tilityksen loppuasiakkaalle
  • Maksamattomat laskut siirtyvät automaattisesti maksuhuomautusvaiheeseen
  • Lähetämme maksumuistutukset ja huolehdimme vapaaehtoisesta perinnästä
  • Teemme tarvittaessa oikeudellisen perinnän tai jälkiperinnän
  • Valvomme tarvittaessa ulosoton
  • Tilitämme kertyneet varat päivittäin loppuasiakkaalle
  • Tuotamme raportit asiakkaan kirjanpitoa varten

Asiakaspalvelu

asiakaspalvelu@ktc.fi

(09) 4134 5151

Asiakaspalvelumme palvelee sinua arkisin klo 9.00–16.00.

Myynti

myynti@ktc.fi

020 721 84 96


Robin, myyntipäällikkö

robin(at)ktc.fi

020 721 84 96


Rainer, myyntipäällikkö

rainer(at)ktc.fi

020 721 84 96


Myyntimme palvelee sinua arkisin klo 9.00–16.00.

020 -yritysnumeroihimme soitettaessa puhelun hinta on 8,28 snt/puhelu.