Ei ole mitää hävettävää

Älä jää yksin velkojesi kanssa

Maksuhäiriöisten henkilöiden määrä jatkaa yhä vain kasvamistaan. Asiakastieto Groupin antaman tiedon mukaan maksuhäiriöisiä on jo nyt 381 700 henkilöä. Vuodessa määrä on kasvanut 7 500 ihmisellä, mikä on hyvin pöyristyttävä määrä. Tämä on hyvin vakava ongelma jo pelkästään yksittäisen ihmisen kannalta, mutta myös koko meidän yhteiskuntamme kannalta.  Tuomalla rajoituksia mm. pikavippeihin tai tehostamalla velkaneuvontaa, on yhteiskuntamme osaltaan puuttunut yhä kasvavan velkaantumisen ehkäisemiseksi. Tämä ei kuitenkaan poista itse velkaantumisen ongelmaa, sillä ihmiset ovat yleensä velkaa moniin eri suuntiin. Saatetaan helposti unohtaa todellisuuden taju omasta maksukyvykkyydestä, sillä erilaisia kulutusluottoja on nykypäivänä niin helppo ottaa.

Ei ole mitään hävettävää

Älä usko aina somekeskustelujen niksejä

Meidän jokaisen pitäisikin pohtia oman velkaantumisen perimmäistä syytä. Mistä velkaantuminen johtuu? Haluanko oikeasti elää velkojen keskellä? Tuntuu kuin velkaantuminen olisi nykyajan trendi: muillakin on maksuhäiriömerkintöjä, joten miksei minulla voisi olla.

Välillä törmää myös nuorten olettamuksiin siitä, kuinka kaikkia laskuja ei tarvitsisi mukamas maksaa. Somessa pyörii paljon erinäisiä keskusteluja, joissa opastetaan jättämään joitakin laskuja maksamatta. Tämä harmillinen tilanne on saattanut johtaa joidenkin osalta maksuhäiriömerkinnän saamiseen tai ainakin isompiin maksettaviin kuluihin.

Oman talouden kasassa pitäminen rauhoittaa niin omaa mieltä kuin auttaa myös oman tulevaisuuden rakentamisessa. Älä siis kuuntele aina kaikkea mitä somessa sanotaan, tai matki kaveria, tai jätä perintäkirjeitä tai laskuja maksamatta siinä pelossa, ettet selviäisi niiden hoidosta. Sinä haluat selvitä veloistasi ja velkoja haluaa yleensä rahansa laskusta. Miksi ette sitten voisi sopia laskujen maksusta?

Perintätoimistoilta opastusta ja neuvoa

Mikäli olet saanut perintäkirjeen etkä selviä laskun maksusta, ota rohkeasti yhteyttä perintäkirjeen lähettäneeseen perintätoimistoon. Heidän asiakaspalveluhenkilökuntansa on mm. sitä varten, että he voivat neuvoa ja opastaa sinua velan maksussa. Perinnällä on ollut pitkään hyvin negatiivinen maine, joka osaltaan nostaa kynnystä olla yhteydessä perintätoimiston asiakaspalveluun. Negatiivinen status johtunee yleensä tietämättömyydestä ja vääristyneistä käsityksistä perinnän toimista. Näin asia ei kuitenkaan ole, vaan heidän asiakaspalvelunsa henkilö opastaa ja auttaa samalla lailla kuin pankkivirkailija auttaisi sinua pankkiasioissa.

Meillä KTC:lla on aito halu auttaa ja kuunnella asiakasta ja päästä kaikkia osapuolia tyydyttävään ratkaisuun. Voit sopia mahdollisesti maksusuunnitelman velalle tai siirtää laskun eräpäivää. Perintätoimistolle soittaminen ja heidän kanssaan asioiminen ei ole yhtään nolo asia toisin kuin ajatellaan. Puhelimen toisessa päässä on ihan tavallinen ihminen, kuten sinäkin olet, ja hän varmasti ymmärtää sinua.

Asiakaspalvelu

asiakaspalvelu@ktc.fi

(09) 4134 5151

Asiakaspalvelumme palvelee sinua arkisin klo 9.00–16.00.

Myynti

myynti@ktc.fi

020 721 84 96


Robin, myyntipäällikkö

robin(at)ktc.fi

020 721 84 96


Rainer, myyntipäällikkö

rainer(at)ktc.fi

020 721 84 96


Myyntimme palvelee sinua arkisin klo 9.00–16.00.

020 -yritysnumeroihimme soitettaessa puhelun hinta on 8,28 snt/puhelu.